Home
About Us
People
Education
Research
Resources
Links
Manhattan

Manhattan � Ghid pentru studenti

Bine ati venit in Manhattan !

Manhattan este un sistem de programe cu ajutorul caruia se pot realiza "clase virtuale" cursuri la distanta folosind World Wide Web-ul (WWW). Cu ajutorul unui browser (program de cautare), cum ar fi Netscape sau Microsoft Internet Explorer, folosind adresa unui site WEB va conectati la �clasa virtuala" din care faceti parte. O data intrat in aceasta "clasa virtuala", veti primi informatii despre curs si teme de casa de la un profesor, puteti trimite si primi mesaje private sau puteti participa la discutii in �clasa". In urma rezolvarii temelor, studentii primesc note de la profesor. Daca studentul are o experienta minima de utilizare a Internet-ului si daca a mai folosit un program de e-mail, prin urmarirea unei mici demonstratii a Manhattan-ului, acesta nu va mai avea absoluta nevoie sa citeasca acest manual. Totusi, merita efortul ca studentul sa parcurga urmatoarele pagini pentru a invata cateva detalii utile.

Ce trebuie pentru a utiliza Manhattan-ul ?

Necesarul minim de care este nevoie pentru utilizarea Manhattan-ului il reprezinta accesul la WWW, folosind Netscape (versiunea 3.0 sau mai noua) sau Microsoft Internet Explorer (versiunea 4.0 sau mai noua). Manhattan-ul poate fi folosit de pe orice computer care este conectat la Internet prin intermediul unui modem rapid sau printr-o conexiune buna la retea. Daca studentul este satisfacut de programul de cautare (browser) instalat pe computer, atunci il poate folosi fara grija pentru Manhattan.

Un site WEB foarte bun pentru a face download la o versiune mai noua a unui browser este: http://www.browser.com.

Conectarea la clasa virtuala

Manhattan-ul este un sistem privat. Nimeni in afara de persoanele (studenti si profesori) care fac parte din clasa nu pot vedea mesajele sau temele lucrate de studenti pentru curs. Siguranta fiecarui utilizator din sistem este asigurata de numele utilizatorului (username) si de parola (password). Numele de utilizator este format din prima litera a prenumelui urmata de cel mult 7 litere din numele studentului respectiv, toate caracterele fiind scrise cu litere mici. Initial, parola este formata din ultimele 4 cifre ale codului numeric personal. Dupa prima conectare la sistem (logare), trebuie schimbata parola imediat, asa cum este explicat mai jos.

Pentru a gasi clasa virtuala a Manhattan-ului trebuie accesata adresa http://www.lmn.pub.ro/manhattan, din care se alege cursul la care sunteti inscris. Apoi, se introduce numele de utilizator si parola corecta, dupa care se apasa butonul �Enter Classroom". Daca apare un mesaj de eroare, se verifica daca s-au scris corect numele de utilizator (cel mult 8 caractere cu litere mici) si parola si se incearca din nou. Acum se poate vedea meniul principal al clasei.

Sfat: Cu tasta TAB se trece de la un camp sau de la un buton la urmatorul, iar cu SHIFT+TAB se trece la cel precedent. O data ajunsi pe un buton, apasand tasta SPACEBAR se "apasa" butonul respectiv. In consecinta, o metoda rapida de conectare la sistem fara utilizarea mouse-ului este de a tasta:

username<TAB>password<TAB><SPACEBAR>

Meniul principal

Manhattan contine 13 domenii diferite pe care utilizatorul le poate accesa din meniul principal, numite module si pe care profesorul le poate activa sau dezactiva la un moment dat al cursului. Fiecare modul permite un mod diferit de comunicare intre studenti si profesor.

Aceste module sunt:

    • Asignments (Teme);
    • Class Discussion (Discutii in clasa);
    • Lectures (Cursuri);
    • Student Lounge (Discutii libere);
    • Handouts/Notices (Notite);
    • Anonymous Discussion (Discutii anonime);
    • Internet Resources (Resurse Internet);
    • Team Discussion (Discutii de echipa);
    • Self-tests (Teste);
    • Team/Teacher Discussion (Discutii echipa- profesor);
    • Chat (Conversatii);
    • Post Office (Oficiul postal);
    • Grades (Note primite).

Profesorul poate decide sa foloseasca numai unele dintre module, dar de obicei se utilizeaza in mod curent 4 pana la 6 module.

In plus, pe langa cele 13 butoane ale modulelor, in meniul principal mai exista doua, dintre care unul este pentru schimabarea parolei, iar celalalt pentru parasirea clasei.

Elemente comune

In Manhattan, stelutele rosii " * " sunt utilizate la marcarea unui mesaj care nu a fost citit inca. O agrafa marcheaza faptul ca exista unul sau mai multe fisiere atasate la un mesaj. Semnul intrebarii " ? " care apare langa subiectul mesajului si poate fi punctat pentru a oferi mai multe informatii despre mesaj. Cand se puncteaza pe sageata inapoi � are loc intoarcerea la meniul anterior.

Evitarea folosiri butoanelor Inapoi (Back) si Inainte (Forward) ale Netscape-ului

Manhattan-ul nu este o pagina normala de WEB pentru ca ea este modificata continuu. De fapt, mesajele studentilor si ale profesorului sunt adaugate tot timpul la pagina WEB. Din acest motiv trebuie sa se evite folosirea butoanelor Back si Forward ale browser-ului. Daca aceste butoane sunt totusi folosite, se vor accesa de obicei informatii vechi. Trebuie sa se foloseasca meniul de butoane din pagina Manhattan-ului pentru a naviga prin sistem, in loc sa se acceseze butoanele Back si Forward ale browser-ului.

Pauza de 3 ore

Pentru protejarea securitatii, computerul se deconecteaza automat de la clasa daca nu primeste nici o comanda timp de 3 ore. Protectia este utila atunci cand un student uita sa se deconecteze.

Un singur click !

Multi utilizatori nu cunosc faptul ca trebuie sa dea un singur click pe link-uri sau pe butoane pentru a naviga in Internet si folosesc dublul click. Acest lucru nu are efect in cazul retelelor lente. Totusi, in Manhattan, ca in cazul unor retele foarte rapide, daca se da dublu click pe butonul de trimitere a mesajelor (Send Message) are loc efectul neplacut sa se trimita doua mesaje identice. In concluzie, se recomanda folosirea unui singur click.

Schimbarea parolei (Change Your Password)

Pentru schimbarea parolei initiale (formata din ultimele 4 cifre ale codului numeric personal) se intra in meniul principal, unde se acceseaza butonul "Change Your Password". Alegeti parole pe care vi le puteti reaminti usor, dar care n sunt usor de ghicit de altii. Noua parola va fi cunoscuta numai de student si de profesor, in consecinta evitati parolele stanjenitoare. Daca studentul participa si la alte cursuri, atunci acesta trebuie sa-si schimbe parola la fiecare curs (cu o parola comuna).

Iesirea din clasa (Exit Classroom)

Atunci cand se termina o sesiune de lucru Manhattan trebuie apasat butonul "Exit Classroom". Aceasta comanda produce iesirea din sistem (delogare Manhattan), eliminand posibilitatea ca alti utilizatori sa primeasca sau sa trimita mesaje in numele dumneavoastra. Pentru mai multa siguranta abandonati browser-ul.

    1. Oficiul Postal (Post Office)

      Post Office-ul este un sistem e-mail conceput special pentru clasa electronica. In continuare sunt prezentate butoanele disponibile din cele patru categorii diferite ale Post Office-ului, unde sunt listate mesajele: Inbox, Outbox, Inbox Attic, Outbox Attic.

      Main Menu (meniul principal): acest buton te trimite in meniul principal parasind Post Office-ul;

      New Memo (mesaj nou): acest buton permite deschiderea unei pagini de unde se poate compune un mesaj nou, ce va fi trimis prin Manhattan�s Post Ofice;

      Go to Outbox (mesaje trimise): acest buton acceseaza casuta postala care contine mesajele trimise anterior;

      Go to Inbox (mesaje primite): acest buton acceseaza casuta postala care contine mesajele primite;

      Enter Attic (intra in Attic): acest buton permite trecerea de la Inbox la Inbox Attic, respectiv de la Outbox la Outbox Attic. Notiunea de "Attic" este explicata mai jos;

      Leave Attic (paraseste Attic): acest buton permite parasirea modului Attic si revenirea la Inbox sau Outbox.

      Inbox:

        Inbox-ul este o lista de mesaje primite de la alte persoane. Mesajele necitite sunt marcate cu o steluta rosie, iar mesajele care au atasate unul sau mai multe fisiere sunt marcate cu o agrafa. Daca se apasa pe " ? " sunt primite informatii despre marimea fisierelor atasate. Pentru citirea mesajului se face un click pe subiectul subliniat (link).

        In Manhattan exista posibilitatea de a selecta cu ajutorul unui filtru mesajele care sa apara in lista precum si ordinea lor de aparitie. Mesajele necitite sunt intotdeauna afisate la sfarsitul listei, astfel incat nu veti pierde un mesaj nou.

      Outbox:

        De fiecare data cand se trimite un mesaj acesta este salvat automat in Outbox. In Manhattan, cel care trimite mesaje poate intotdeauna sa verifice daca cei carora le-a trimis mesajele le-au citit. Pentru a verifica acest lucru se acceseaza butonul Outbox si se da un click pe " ? " de langa mesajul trimis. Mesajele necitite de nimeni sunt marcate cu stelute albastre.

      Inbox/Outbox Attic:

        Manhattan este diferit de celelalte sisteme e-mail prin aceea ca nu se pot sterge mesajele Post Office. Aceasta diferenta furnizeaza studentilor cat si profesorilor o inregistrare completa a corespondentei din timpul cursurilor, eliminand posibilitatea "pierderii" sau "stergerii" accidentale a mesajelor. Deoarece mesajele Post Office nu pot fi sterse, Manhattan ofera posibilitatea ca mesajele din Inbox sau Outbox care nu mai sunt de actualitate sa poata fi mutate in sectiunea Inbox Attic, respectiv Outbox Attic. Cu mesajele din Attic se poate lucra ca si cu mesajele normale.

      Trimiterea unui mesaj

        Pentru a se trimite un mesaj se apasa butonul "New Memo".

        Anulare: O sageata albastra inseamna "go back" (mergi inapoi). Daca aceasta comanda a fost activata accidental, se poate folosi comanda "Forward" (mergi inainte) a browser-ului pentru a ajunge inapoi la mesajul care era redactat.

        Adresarea mesajului: Fiecarui student din clasa ii apar pe ecran doua liste (To si CC) in care sunt afisate numele tuturor persoanelor din clasa virtuala; tot in aceste liste apare si numele profesorului, care este marcat cu " * ". Pentru a adresa mesajul cuiva, trebuie selectat numele persoanei respective din prima lista. Aceasta lista contine adresele "catre�" (To: ) si de cele mai multe ori se adreseaza mesajul folosind numai aceasta lista. Cea de-a doua lista , marcata "CC: " (Carbon Copies), este folosita pentru trimiterea copiilor catre unul sau mai multi destinatari.

        Pentru a trimite un mesaj la o singura persoana se face un clic pe numele persoanei respective afisat in prima lista, iar daca se doreste trimiterea unui mesaj la mai multe persoane, atunci se tine apasata tasta <Ctrl> in timp ce se da click pe numele persoanelor. Pentru transmiterea unui mesaj catre intrega clasa se puncteaza primul nume si apoi se puncteaza ultimul nume, cu tasta <Shift> apasata.

        Subiectul mesajului: Fiecare mesaj trebuie sa aiba un "subiect" pentru a da destinatarului o idee despre continutul mesajului primit. Textul introdus in campul "Subject" (subiect) va fi afisat in lista Inbox a destinatarului.

        Mesajul: Chiar sub campul "Subject" apare o fereastra in care se poate scrie mesjul. Acest mesaj este limitat la 30.000 de caractere. Atunci cand temele sunt lungi, se foloseste un editor de texte dintre cele specificate de profesor, iar tema salvata in prealabil intr-un fisier este atasata la mesaj.

        In orice mesaj Manhattan adresa unei pagini WEB va apare ca o legatura utilizabila in mesaj (link punctabil). Adresele WEB trebuie scrise corect (incluzand http:// ), lasandu-se cate un spatiu inainte si dupa adresa. Un exemplu de mesaj ar fi: "Vizitati adresa: http://www.netlib.org pentru a alege o subrutina matematica.

        Atasarea fisierelor si a paginilor WEB: Manhattan permite atasarea la mesaje a fisierelor normale si a site-urilor WEB. Detalii se gasesc la http://www.manhattan.sourceforge.net.

        Atasarea fisierelor normale la un mesaj Manhattan se face scriind intrega cale spre fisier in oricare dintre campurile "Attachments" (atasari). Un exemplu ar fi: C:\My Documents\homework\assign1.doc.

        O metoda mult mai simpla de a face acelasi lucru ar fi sa se faca click pe butonul "browse" in campul "Attachments" al paginii. Aceasta comanda face ca browser-ul WEB sa deschida o fereastra standard de dialog, de tip "file browser" (motor de cautare a fisierelor). Aceeasi procedura este folosita cu un editor de texte atunci cand se doreste gasirea si deschiderea fisierelor. Daca se foloseste Netscape trebuie schimbata intrarea "file of type" (tipul fisierului) din fisiere HTML (*.html) in *.* (fisiere de orice tip). Dupa ce a fost selectat si deschis fisierul cautat, este intoarsa intrega cale spre fisier.

        Pentru cele mai multe clase Manhattan se pot atasa pana la 20 de fisiere la un mesaj, desi unele clase permit chiar si atasarea mai multora.

        Trimiterea mesajului: Pentru a trimite un mesaj se face un click pe butonul "Send Message". Daca se actineaza un dublu click, atunci se vor trimite doua copii ale aceluiasi mesaj.

        Timpul necesar trimiterii mesajului depinde de marimea mesajului si de cea a fisierelor atasate, de viteza modemului sau a retelei si de traficul din Internet. Mesajele scurte circula foarte repede, dar fisierele atasate care contin grafice circula mai lent.

        Dupa trimiterea mesajului vei fi intors de unde ai pornit atunci cand ai dat click pe "New Memo" (mesaj nou). Mesajul trimis poate fi vazut in Outbox.

      Citirea unui mesaj

        Pentru a citi un mesaj se face click pe subiectul listat in Inbox sau Outbox. In partea de sus a mesajelor se gaseste o lista de comenzi aranjate intr-un tabel.

      Go to Inbox (mergi in Inbox)

        Aceasta comanda te trimite in Inbox, unde sunt stocate mesajele altora trimise catre tine.

      Go to Outbox (mergi in Outbox)

        Aceasta comanda te trimite in Outbox unde sunt stocate mesajele trimise de tine catre altii.

      Main Menu (meniu principal)

        Aceasta comanda te trimite in meniul principal.

      New Memo (mesaj nou)

        Aceasta comanda deschide o fereastra in care se poate scrie un nou mesaj Post Office.

      Replay (raspuns)

        Aceasta comanda deschide o fereastra folosita la compunerea mesajelor. Persoana care a trimis mesajul este pre-selectata ca destinatar, iar intregul continut al mesajului primit apare in fereastra noului mesaj, fiecare linie fiind precedata de simbolul " > ".

      Group Replay (raspuns pentru grup)

        La fel ca si mai inainte, cu exceptia faptului ca se pre-selecteaza din listele "To" si "CC" numele persoanelor destinatare, in functie de cum a fost adresat mesajul original. Aceasta comanda este disponibila numai daca exista mai multi destinatari ai mesajului original.

      Forward (retrimitere)

        In general, la fel ca si "Replay" cu exceptia faptului ca din cele doua liste nu se pre-selecteaza nici un nume. Daca mesajul original are fisiere atasate, o lista de verificare permite sa se decida care fisiere sa fie expediate noului destinatar.

      Store in Attic (stocare in Attic)

        Permite mutarea mesajului in Inbox/Outbox Attic si apoi vizuali- zarea mesajului urmator.

      Read Next (citire mesaj urmator)

        Se afiseaza urmatorul mesaj. Comanda nu este disponibila daca ultimul mesaj a fost citit.

      Read Previous (citire mesaj anterior)

        Se afiseaza mesajul anterior. Comanda nu este disponibila daca primul mesaj a fost citit.

      Info (informatii)

        Sunt afisate informatii despre mesaj, cum ar fi marimea fisierelor atasate. Autorul mesajului poate vedea o lista cu toti receptorii, iar in dreptul fiecaruia apare data si ora la care acestia au deschis prima oara mesajul.

      Lucrul cu fisiere atasate

        Atunci cand un mesaj are unul sau mai multe fisiere atasate, numele fisierelor apar ca link-uri (legaturi) la inceputul mesajului. Pentru a accesa un fisier atasat se face un click pe numele fisierului. Ceea ce se intampla apoi depinde de extensia numelui (partea din nume de dupa punct) pe care o are fisierul respectiv si de modul in care este configurat Netscape-ul. Netscape si Internet Explorer pot fi configurate pentru pornirea automata a unor programe, atunci cand se intalneste un tip particular de extensie a numelui.

        De exemplu, cand se face click pe un fisier atasat care are extensia .doc, atunci va porni automat Word (sau Word Viewer) si va afisa continutul fisierului. Daca se da un click pe o prezentare PowerPoint (fisier care are extensia .ppt) se lanseaza programul de vizualizare a planselor de prezentare. In mod asemanator, extensia .xls activeaza fisierele Excel.

        Daca o persoana a atasat un fisier cu extensia .doc la un mesaj Manhattan, atunci cand se face un click pe el folosind un browser reconfigurat sa recunoasca extensia .doc, va apare un mesaj de dialog dat de computer: "Unknown File Type". Acest mesaj apare deoarece Manhattan-ul comunica browser-ului ca fisierul este in afara acestui tip. Utilizatorul are optiunile: "More Info", "Pick App", "Save File" si "Cancel". Daca se da un click pe "Save File" se va deschide o fereastra de dialog in care se poate da un nume fisierului ce va fi salvat. Ulterior se poate lansa programul propriu-zis de citire a fisierului (de exemplu Microsoft Word) si se poate deschide fisierul salvat anterior. Daca se doreste lansarea automata a Word-ului de fiecare data cand se intalneste un fisier cu extensia .doc trebuie sa se dea un click pe butonul "Pick App". In Netscape Communicator apare un dialog in care se cere introducerea intregii cai spre programul cautat pentru a se ocupa cu fisiere de tipul "application/msword". Este mult mai usor sa se dea un click pe "browse" decat sa se scrie intrega cale spre program. In acest caz, se navigheaza prin foldere (directoare) pentru a descoperi unde este salvata copia Word-ului, apoi se apasa butonul "Open" sau se da dublu click pe numele fisierului pentru a-l deschide.

        Din fericire, aceasta setare trebuie facuta o singura data. Daca se doreste modificarea unei setari anterioare, in Netscape Communicator trebuie accesate urmatoarele comenzi: Edit ® Preferences ® Netscape ® Applications. Aici se gaseste o lista cu toate tipurile de fisiere cunoscute de Netscape, impreuna cu comenzi de editare si stergere a optiunilor configurate anterior.

        Daca browser-ul folosit este configurat incorect, sau daca se doreste salvarea unui fisier atasat fara a lansa programul de vizualizare, se tine apasata tasta <Shift> in timp ce se da click pe numele fisierului.

        Microsoft are programe de vizualizare pe care le ofera in mod gratuit, dar care insa nu permit schimbarea continutului unor fisiere Word, PowerPoint sau Excel. Aceste programe sunt disponibile la pagina: http://www.microsoft.com. O data instalate aceste programe in computer, Netscape porneste automat programul de vizualizare corect, pentru a putea vizualiza si imprima fisierele atasate.

    2. Discutii in clasa (Class Discussion)

      Oficiul postal poate fi folosit pentru a trimite mesaje la intrega clasa, dar modulul "Class Discussion" (discutii in clasa) al Manhattan-ului ofera o solutie mai buna pentru aceasta actiune.

      "Class Discussion" se comporta ca si Post Office-ul cu exceptia faptului ca mesajele sunt trimise intregii clase. Pentru a-i ajuta pe membrii clasei sa-si organizeze discutiile, mesajele sunt grupate in subiecte. Atunci cand se intra in modulul "Class Discussion" pe ecran apare lista de subiecte. Cand se da un click pe unul dintre subiectele afisate, apare o alta lista (marcata cu <Topic>), care contine toate mesajele cu privire la acel subiect. Deci, in discutiile in clasele Manhattan, un mesaj este un subiect sau o informatie care contribuie la un subiect.

      Orice membru al clasei poate deschide un nou subiect punctand pe "New Topic". Comanda "New Memo" permite compunerea unui nou mesaj care va fi listat ca o contributie la subiectul curent. Comanda "Replay", atunci cand este disponibila, lucreaza ca si comanda "New Memo" exceptand faptul ca mesajul original este marcat cu ">".

      Mecanismul trimiterii mesajelor si al lucrului cu fisiere atasate este la fel ca la modulul Post Office. Autorul mesajului are dreptul sa stie daca ceilalti i-au citit mesajele. Acest lucru il poate afla dand un click pe " ? " aflat langa subiectul listat sau selectand comanda "Info".

    3. Discutii libere (Student Lounge)

      Butonul "Student Lounge" lucreaza ca si "Class Discussion" exceptand faptul ca studentii pot discuta despre subiecte care nu sunt legate de sarcinile scolare. Majoritatea profesorilor vor deschide acest modul daca in "Class Discussion" sunt prea multe discutii sau subiectele nelegate de curs interfereaza cu cele din curs.

    4. Discutii anonime (Anonymous Discussion)

      "Anonymous Discussion" este ideal pentru discutarea subiectelor delicate din timpul cursurilor speciale. Acest modul lucreaza ca si "Class Discussion" exceptand faptul ca mesajele sunt afisate anonime. Bineinteles, pentru asigurarea anonimatului comanda "Info" nu poate fi accesata.

    5. Discutii de echipa (Team Discussion) si echipa � profesor (Team/Teacher Discussion)

      Manhattan permite profesorului sa imparta clasa in echipe (grupe de studenti) care sa lucreze impreuna la un proiect sau la o tema. Cele doua module: "Team Discussion" (discutii de echipa) si "Team /Teacher Discussion" (discutii echipa � profesor) sunt similare cu "Class Discussion".

      Mesajele lansate de un membru al unei echipe pot fi citite in cadrul "Team Discussion" numai de membrii echipei din care face parte. Pentru a vedea care sunt membrii echipei se apasa butonul "your teammates" (colegii de echipa). Profesorul poate sa faca parte dintr-o echipa, dar de obicei el alege sa nu participe la nici una dintre discutiile echipelor.

      "Team /Teacher Discussion" este similara cu "Team Discussion" exceptand faptul ca profesorul este membru al fiecarei echipe. Acest lucru inseamna ca mesajele afisate in "Team /Teacher Discussion" pot fi citite atat de profesor cat si de membrii echipei.

      Este posibil ca in acelasi curs sa fie activate ambele module. Acest lucru ofera posibilitatea ca echipele sa colaboreze atat "individual", cat si intr-un loc unde se "intalnesc" cu profesorul.

    6. Notite (Handouts/Notices), cursuri (Lectures), teste (Self-tests)

      Modulele "Handouts/Notices" (notite), "Lectures" (cursuri) si "Self-tests" (teste) furnizeaza o comunicare intr-un singur sens, de la profesor catre clasa. Asta inseamna ca doar profesorul poate afisa mesaje si fisiere in aceste module, iar studentii nu vor intalni comenzi cum ar fi "New Memo" sau "Replay". Deoarece orice persoana care trimite un mesaj de tip Manhattan poate verifica daca corespondentul l-a citit, atunci si profesorul poate face acest lucru.

      Cele trei module difera doar prin numele lor, nume care sugereaza tipul de informatii pe care profesorul le va afisa acolo. Modulul cel mai des folosit este "Handouts/Notices". Aici se afiseaza cuprinsul cursului, note importante si alte informatii utile.

      Profesorul poate face disponibil modulul "Lectures" (cursuri) pentru a furniza la un nivel mai detaliat informatii din "handed out" (notite). Modulul "Lectures" este un loc bun pentru afisarea de note de curs care acopera toate subiectele discutate in clasa, sau pentru afisarea planselor de prezentare de tip PowerPoint.

      Modulul "Self-tests" (teste de autoevaluare) intentioneaza sa fie un loc in care profesorul poate afisa pagini WEB interactive si in care studentii isi pot testa cunostintele. Acest modul a fost conceput special pentru a functiona bine cu pachetul numit "Hot Potatoes", care ofera profesorului mai multe metode de testare a cunostintelor. Profesorii pot afla cand un student a citit un mesaj care contine un test, dar nu pot afla rezultatele testului, dedicat exclusiv autoevaluarii studentilor.

    7. Resurse Internet (Internet Resources)

      Modulul "Internet Resources" permite profesorului sa furnizeze studentilor o lista organizata de adrese WWW, care sa fie folosita ca bibliografie. La fel ca si in modulul "Handouts/Notices" (notite), in modulul "Internet Resources" numai profesorul poate afisa resurse pe Internet. Pentru a vizita un site este suficienta punctarea referintei sale. Mesajele de aces tip sunt marcate in rosu dupa ce ati vizitat site-ului respectiv.

    8. Teme (Assignments)

      Modulul "Assignments" furnizeaza profesorului o cale organizata pentru a da teme de casa si pentru a primi rezultatele temelor. Din perspectiva unui student, formatul modulului "Assignments" nu este prea diferit de cel al unuia din grupul de discutie Manhattan. La modulul acesta trebuie sa te gandesti ca la un modul "Class Discussion" (discutii in clasa), unde doar profesorul poate porni un nou subiect si unde discutiile sunt complet private intre tine si profesor.

      Pentru a raspunde la o tema trebuie apasat butonul "Submit Work" (Depune teme) in timp ce se acceseaza tema la care se doreste sa se raspunda. Ecranul va arata identic cu cel din modulul Manhattan, unde rezultatele sunt redactate si atasate sub forma unui fisier la mesajul trimis. Atunci cand profesorul returneaza notele, acestea vor fi listate chiar sub rezultatele trimise de student.

      Trebuie retinut faptul ca in Manhattan autorul unui mesaj poate da click pe " ? " sau pe "Info" pentru a vedea daca corespondentul a deschis mesajul si momentul in care acesta a facut-o. Aceste doua optiuni fac posibila verificarea momentului in care profesorul a citit rezultatele temelor.

    9. Note primite (Grades)

      Modulul "Grades" furnizeaza profesorului un mod simplu de a face cunoscute notele primite de fiecare student. Daca modulul este disponibil, aici pot fi gasite notele obtinute la temele de acasa. Trebuie retinut faptul ca pentru restul clasei notele sunt confidentiale si ca iesirea din Manhattan trebuie facuta corect, pentru a evita ca altcineva sa vada notele pe care le-ai obtinut.

    10. Conversatii (Chat)

      Spre deosebire de alte module disponibile, modulul "Chat" permite conversatia directa "sincrona", in timp real intre persoanele din clasa. Desigur ca doua persoane trebuie sa se afle conectate in acelasi timp pentru a beneficia de acest modul.

      Un minim care trebuie stiut

        Pentru a intra in domeniul "Chat" se da un click pe butonul "Chat" din meniul principal al Manhattan-ului. Acest modul poate fi facut indisponibil de profesor. Daca modulul este disponibil, prin accesarea butonului "Chat", utilizatorul este conectat imediat la clasa lui prin intermediul unui canal de comunicatii implicit. Pentru a comunica ceva trebuie numai sa se scrie mesajul in campul pentru text si apoi sa se apese tasta <Enter>. Prin apasarea butonului "who is" utilizatorul poate afla cine este cuplat la canalul implicit, iar prin apasarea butonului "Finger" utilizatorului i se permite sa vada cine mai este conectat in alte domenii ale chat-ului, desi s-ar putea sa nu aiba acces la toate acele domenii.

      Ce este util de cunoscut

        Canalele de comunicatie pot fi concepute ca sali in care au loc conversatii. Fiecare canal are un nume. Server-ul MELANGE al Manhattan-ului are un canal de comunicatii numit MAIN, care este deschis pentru orice persoana din orice clasa Manhattan si un canal deschis numai pentru profesor si studentii dintr-o anumita clasa.

        Cand se intra pentru prima oara in chat apare un mesaj care il informeaza pe utilizator ca se gaseste intr-un canal de comunicatii privat al clasei. Pentru a parasi acest canal de comunicatii privat in scopul de a intra in canalul de comunicatii MAIN, unde se poate face conversatie cu persoane din alte clase ale Manhattan-ului, trebuie introdusa comanda (in aria de mesaje):

        /join main.

        Daca se doreste reintrarea in canalul privat de comunicatii se foloseste comanda:

        /join <nume_canal>.

      Ce poti gasi interesant

        Orice persoana poate crea propriul sau canal de comunicatii (o sala de conversatie privata). Pentru a crea un canal de comunicatii se scrie comanda: /join <nume_canal>, unde nume_canal nu exista deja (numele canalelor nu pot avea spatii).

        Drepturile si responsabilitatile celui care a creat un canal sunt:

        Canalul de comunicatii este sters si toate persoanele aflate in el sunt trimise in MAIN atunci cand se doreste incheierea unei sesiuni de lucru;

        Numele canalului de comunicatii poate fi schimbat folosind comanda:

        /topic <nume_canal>

        Se poate preveni intrarea unei persoane in canlul de comunicatii folosind comanda:

        /lock

        Se pot transfera drepturile asupra unui canal de comunicatii unui alt utilizator cu ajutorul comenzii:

        /own <id>

        Se poate forta iesirea unei persoane din canalul de comunicatii folosind comanda:

        /kick <id>

        Se pot trimite mesaje la persoanele din sistem pentru a-i invita sa se alature conversatiei de pe un anumit canal de comunicatii. Pentru a realiza acest lucru se face click pe "Finger" pentru aparitia unei liste a utilizatorilor, din care se selecteaza persoana sau persoanele dorite si apoi se da comanda:

        /invite <id>

        Alte comenzi disponibile pentru persoanele din clasa sunt: " /msg " folosita pentru a trimite mesaje private si " /yell " pentru a trimite un mesaj tuturor persoanelor din toate canalele de comunicatii. Daca exista nelamuriri se poate folosi butonul "Help" (ajutor).

Desi Manhattan-ul exista ca o "comunitate scolara" on-line, orice actiune iresponsabila pe chat, care afecteaza pe ceilalti, nu trebuie tolerata de comunitate si trebuie taxata in consecinta.

[Home] [About Us] [People] [Education] [Research] [Resources] [Links]